Učenci so že pošteno zakorakali v dolge novoletne počitnice, a učiteljice razširjenega programa se rade spomnimo vseh aktivnosti, ki so bile decembra izredno zimsko-božično-novoletno obarvane. Vsi oddelki so bili izredno zaposleni – učiteljice s pripravami na delo, učenci z ustvarjanjem … Sprehodimo se po oddelkih in preverimo, kaj zanimivega se je dogajalo v predpočitniškem času.
V RaP 1 so se pogovarjali o obdarovanju v mesecu decembru in o treh dobrih možeh. Izdelovali so novoletne voščilnice, ki so jih nato prodajali na novoletnem bazarju. Iz papirnatih krožnikov so izdelali božičke, s katerimi so nato okrasili vhod prve triade. Tudi v RaP 2 so ustvarjali na novoletno-božično tematiko. Izdelovali so božične okraske in imeli skupinske debate o praznovanjih, okraševanju, pripravah in predvsem pazljivostih pred petardami. Ustvarjali so tudi živali iz črk in številk za nagradni natečaj. Voščilnice pa so vezli v RaP 3, kje so izdelali tudi kartonasto smrečico z okraski, barvali in risali, gledali risanke in filme, plesali in se pogovarjali o prihajajočih praznikih. V RaP 6 so prav tako veliko ustvarjali. Strigli so snežinke iz papirja in izdelovali smrečice v origami tehniki, izdelovali voščilnice, poslušali božične pesmi, brali zgodbice na temo božiča ter se pogovarjali o družinskem prazniku in tradicionalnih jedeh, ki zaznamujejo ta praznik. Tudi na domače naloge niso pozabili in na druženje v razrednih kotičkih ter v telovadnici. Pestro je bilo tudi v RaP 7. Na samem začetku meseca so si ob Mednarodnem dnevu invalidov ogledali nekaj kratkih filmov s sorodno vsebino in se pogovorili o osebah, ki so kljub svoji telesni pomanjkljivosti postali veliki športniki. Ustvarili so plakat, ki je krasil pano RaP-a 7 in ga kasneje preselili še v tretjo triado. Redno so se v mali telovadnici igrali najrazličnejše socialne igre (Prebijanje skozi krog, Pogovor v parih, Smejoča žoga), s katerimi so v oddelku negovali medosebne odnose. Lokacija pa se jim je zdela primerna tudi za otroške ljudske igre (Babico nositi, Pismo, Škarjice brusim), s katerimi so se spomnili na zabavne, a večkrat pozabljene igre naših dedkov in babic. Pred počitnicami pa so se učenci lotili ustvarjanja zvezd iz barvnega papirja, iz katerih so nato na panoju ustvarili videz smrečice. Da pa bi pano bil popoln so izdelali tudi snežake, ki so zraven zvezd pričarali popolno zimsko idilo. Prav tako so izbrali pobarvanko meseca in na pano obesili tisto, ki je bila najlepše pobarvana. V oddelku so redno delali tudi domače naloge, a da vse aktivnosti niso bile izključno vodene so si učenci večkrat privoščili igro in samostojno načrtovanje prostega časa, saj prosto igro pojmujemo kot primarno dejavnost učencev na šoli. V RaP podružnične osnovne šole Livold so prav tako pridno delali naloge, risali za oddajo Otroški brlogec radia Univox, dnevno brali zimske in božične pravljice, ustvarjali in izdelovali izdelke za božični bazar in dekoracijo (smrečice, snežinke, zvezdice, božične nogavice ipd.), barvali božične pobarvanke in risali. Veliko so se igrali v razredu in na igrišču, se sprehajali po bližnji okolici, poslušali in peli pesmice, plesali ter se pogovarjali o praznikih, darilih in zimi.
Ko beremo, kaj vse smo z učenci že ustvarile in na kakšen način smo si dnevno organizirale delo v oddelkih, se vprašamo, od kod ideje za permanentno ustvarjanje in pedagoško delo z otroki … A verjemite, da učiteljice še zdaleč niso zaključile s svojimi idejami, zato nas redno spremljajte in tudi prihodnji mesec pokukajte v naše utrinke.
Učiteljica RaP 7, Tanja P. Bibić